Ajaxplorer digitalises to Pydio

Hallo alle,
das Project Ajaxplorer hat sich in Pydio umbenannt und auch ansonsten das Outfit geaendert. Auf https://nawi.at/pydio (und /ajaxplorer, /ax, /oc, /owncloud sowie /webstorage) findest du den neuen Webstorage von nawi.at

Die Repositories heissen jetzt Workspace und sind in der oberen rechten Ecke auszuwaehlen.
Upload… hier koennt ihr Dinge hochladen, die fuer alle ersichtlich sind.
Public… hier seht ihr unsere umfangreiche Skripten-, Pruefungsfragen-, und Protokollesammlung.
Ebooks… einige nette Buecher zum durchstoebern.

Euer persoenliches Homeverzeichniss wird noch eingerichtet!

(INFO: Oben bei Workspaces auf “Public” gehen – hier werdet ihr geholfen)

LG,
~ix

EU- Initiative: ” Liebe Kommission, bitte guck dir mal das Grundeinkommen an “

Also, es gibt da eine EU-Initiative, die einen Antrag an die EU-Kommission stellen möchte. Und zwar soll die sich mal mit der
*Möglich-und Umsetzbarkeit*
eines (bedingungslosen) Grundeinkommens innerhalb der EU-Mitgliedsstaaten
“als Instrument zur Verbesserung ihrer jeweiligen Systeme der sozialen Sicherheit” beschäftigen,
und dazu mal ein bisschen herumrechnen.

Wens interessiert, bitte spreaden und verteilen 🙂

Unterstützungs-Link:
http://basicincome2013.eu/ubi/de/webseite-zur-unterstutzungsbekundung

Info-Link:
http://ec.europa.eu/citizens-initiative/public/initiatives/ongoing/details/2013/000001/de

Global Wave of Action for Free Education

Nov.17th – 23rd 2013

We are calling for a Global Wave of Action for Free Education. The International Student Movement (ISM) is a platform consisting of many individuals and groups from different parts of the world. A group of students associated with the ISM came together during a series of chat meetings and decided to call for a coordinated action worldwide. We will UNITE in solidarity, because no matter where we live, we face the same struggle against the state and profit-driven interests, and their hold on education. Increasing tuition fees, budget cuts, outsourcing, school closures, as well as other phenomena are linked to an increasing commercialization and privatization of education. Only by uniting globally will we be able to overcome these obstacles and enable free emancipatory education for all.

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